W miniony weekend 16-18 czerwca odbyła się trzecia i czwarta runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rozgrywane na Torze Poznań zawody były również rundą Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej FIA-CEZ. Po raz drugi w tym sezonie podziwialiśmy także rywalizację zawodników serii HAIGO ADAC Historic Cup. Ponad 120 zgłoszonych samochodów, świetna pogoda i zacięte pojedynki stanowiły o wysokiej jakości drugiego weekendu WSMP w tym roku.

Piątkowy poranek już tradycyjnie stał pod znakiem kwalifikacji licznych serii wyścigowych. Jako pierwsi o najlepsze czasy walczyli kierowcy serii Work Stuff Super S Cup i także oni punktualnie o 14.30 rozpoczęli wyścig, który otworzył trzecią rundę WSMP. Najszybszy w rywalizacji Mini R53 okazał się ubiegłoroczny mistrz Polski Jerzy Drabent, który wyprzedził triumfatora poprzednich dwóch wyścigów Adama Karkuszewskiego. Trzeci na mecie zameldował się debiutujący w serii Adam Nojman. Drugim i zarazem ostatnim wyścigiem zaplanowanym na piątkowe popołudnie była rywalizacja serii 318 IS Cup – 3 Series Cup. Zakończyła się on zwycięstwem Marcina Lemperta, który wyprzedził drugiego na mecie Rafała Kazanę jedynie o 0,2 sekundy! Na trzecim stopniu podium sklasyfikowano Michała Całka.

W sobotę 17 czerwca rozegrano siedem wyścigów, a rywalizacja na Torze Poznań rozpoczęła się tuż po godzinie 10. Jako pierwsi na polach startowych pojawili się zawodnicy serii Work Stuff Super S Cup. Wyścig od samego początku był bardzo emocjonujący, a na mecie kierowcy zameldowali się w takiej samej kolejności jak podczas piątkowej rywalizacji. Zwyciężył Jerzy Drabent przed Adamem Karkuszewskim i Adamem Nojmanem.
Po tej serii liderem klasyfikacji sezonu jest Adam Karkuszewski. Jerzy Drabent traci do niego siedem punktów. Trzeci jest Damian Stachowiak.

Tuż po rywalizacji Mini na torze zobaczyliśmy najmocniejsze samochody klasy D4 i D5. W wyścigu rywalizował Miro Konopka zbierający punkty w klasyfikacji FIA-CEZ. Słowak przywiózł do Poznania Ligiera LMP3 i okazał się najszybszym kierowcą na torze, prezentując przy tym bardzo dobre tempo na poszczególnych okrążeniach. Miro Konopka wygrał klasę D5 CEZ w wyścigu sprinterskim. W D4 3500 zwyciężył Jan Antoszewski, a w D4 +3500 najlepszy był Grzegorz Grzybowski.

W rywalizacji klasy D4 2000 Open najlepszy był Sławomir Szwargot. Tradycyjnie już świetnie spisały się panie - Katarzyna Terlikowska zwyciężyła w D4 2000 N/A, a Wiktoria Rozenek w klasie D4 1400 Open.
Adam Konopka był najlepszy w D4 TWC-1 w klasyfikacji FIA CEZ. Mieszko Matuszyk był najszybszy w DN1, Maciej Łaszkiewicz w DN2, a Radosław Wojdyna w DN6-RN1.

W sobotnie popołudnie na Torze Poznań zobaczyliśmy zawodników serii Maluch Trophy. W dywizji DN3-2 rywalizację zdominował Kamil Osóbka. W DN3-1 zwyciężył Bartosz Wilk, a w DN3-0 Jacek Chojnacki. Klasa DN3-VIP padła łupem doświadczonego Jakuba Litwina, który w Poznaniu wystartował gościnnie.

Po walce niezwykle popularnych Fiatów 126p przyszła kolej na serię ADAC HAIGO Historic Cup. W wyścigu formuł na starcie zobaczyliśmy dwóch Polaków – zdobywcę najlepszego czasu w kwalifikacjach Dawida Bokieja i Andrzeja Wojciechowskiego. Niestety nasi rodacy nie ukończyli tego wyścigu. Dodatkowo bolid Dawida Bokieja uległ poważnej awarii i start w niedzielnym wyścigu stanął pod dużym znakiem zapytania. Rywalizacja HAIGO Formula zakończyła się sukcesem Nilsa-Holgera Wilmsa, a do mety dotarło jedynie trzech kierowców.

W wyścigu HAIGO Tourenwagen zwyciężył Dieter Hoffmann, a jedyny w stawce Polak Łukasz Janiak rywalizujący za kierownicą Skody Favorit minął linię mety na świetnej jedenastej pozycji.

Wyścig Endurance był kulminacyjną częścią czerwcowego weekendu WSMP. Wspólnie z polskim czempionatem rozegrano także godzinny wyścig Endurance dla zawodników zgłoszonych w FIA-CEZ. Dzięki temu na starcie zobaczyliśmy dwóch słowackich kierowców. Miro Konopka wystartował Ligierem LMP3, a Gregor Zsigo w ostatniej chwili zgłosił się w imponującym BMW M4 GT3. Konopka zwyciężył w klasie D5, a Zsigo okazał się najlepszy w D4 GT3 w FIA-CEZ.
Wyścig Endurance MPE trwał dwie godziny i pomimo braku zapowiadanych wcześniej opadów deszczu, był bardzo emocjonujący. Niestety już na pierwszym okrążeniu na tor musiał wyjechać Safety Car.

Zdobywcy najlepszego czasu w kwalifikacjach i liderujący w wyścigu od startu Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner mieli spore problemy z samochodem. Marcinkiewicz jadący na pierwszej zmianie prowadził w wyścigu, ale musiał mocno obniżyć tempo jazdy. Obowiązkowe postoje musiały być uzupełnione o dodatkowy pit stop, na którym udało się zdiagnozować i naprawić usterkę zawieszenia. Mistrzowie Polski spadli na odległą pozycję i rozpoczęli mozolne odrabianie strat.

Świetną i bardzo szybką jazdą popisywali się Bartosz Walkowiak i Przemysław Kaźmierczak. Prowadzone przez nich BMW E90 pewnie prowadziło w rywalizacji, z bezpieczną przewagą nad Tomaszem i Filipem Zagórskimi. Straty szybko odrabiał Marcinkiewicz z Zentnerem, a świetne tempo wystarczyło do zajęcia drugiej pozycji. Zagórscy na ostatnim okrążeniu spadli na trzecią lokatę w klasyfikacji generalnej, a zasłużone zwycięstwo odnieśli Walkowiak z Kaźmierczakiem w BMW z silnikiem diesla. Ten duet zwyciężył także w klasie D4 2000. Zagórscy okazali się najlepsi w D4 3500, a Marcinkiewicz z Zentnerem w D5 2000. Antoni Derebecki i Tomasz Strozik zwyciężyli w D4 1400, a Adam Karkuszewski z Grzegorzem Stępniem byli najszybsi w Super S Cup w wyścigu Endurance.

Niedzielny poranek rozpoczął się od sesji kwalifikacyjnych, a pierwszy wyścig zaczął się kwadrans przed południem. Na Tor Poznań wyjechały BMW rywalizujące w serii 318 IS Cup – 3 Series Cup. Linię mety jako pierwszy, po niesamowicie zaciętym pojedynku, osiągnął Artur Lempert przed Rafałem Kazaną i Marcinem Wydrą. W punktacji sezonu prowadzi Michał Całek przed Arturem Lempertem i Andrzejem Skrzekiem.

Niespodzianek nie było w wyścigu najmocniejszych dywizji. Miro Konopka ponownie wygrał w D5 CEZ, Jan Antoszewski sięgnął po zwycięstwo w D4 3500, a Grzegorz Grzybowski w D4 +3500.

Bardzo dużo działo się w rywalizacji sprinterskiej dywizji narodowych. Po dachowaniu Jakuba Nawrota na torze pojawił się Safety Car, a problemy techniczne trapiły faworytów w poszczególnych klasach.

Ze świetnej strony pokazał się Zbigniew Łazarz, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w rywalizacji na Torze Poznań. Kierowca BMW był najlepszy w klasie D4 2000 Open. Łukasz Lewandowski zwyciężył w D4 1400 Open, a Michał Buliński w D4 2000 N/A. Adam Konopka ponownie sięgnął po wygraną w D4 TWC-1. Szymon Piotrowski był najszybszy w DN1, Maciej Łaszkiewicz w DN2, Bruno Tomann w DN6-RN2, a Marcelina Czepiel w DN6-RN1.

W serii Maluch Trophy w dywizji DN3-2 najszybszy okazał się Kamil Osóbka, w DN3-1 Grzegorz Socha a w DN3-0 Marek Kurzętkowski. Świetnie pojechał Jakub Litwin, który wygrał rywalizację w DN3-VIP. Mamy nadzieję, że to nie jego ostatni występ w tym sezonie.

Wyścigowy weekend zakończyła rywalizacja w HAIGO Formula i HAIGO Tourenwagen. Pracowitą noc mieli mechanicy Dawida Bokieja, którzy do rana remontowali silnik w jego wyścigowej Estonii 25. Pomimo problemów na starcie Dawid odniósł zwycięstwo, czym bardzo ucieszył kibiców licznie zgromadzonych na Torze Poznań. W HAIGO Tourenwagen świetnym rezultatem popisał się Łukasz Janiak. Polak zajął ósmą lokatę, a na pierwszym miejscu metę osiągnął Dieter Hoffmann.

Już w połowie lipca kolejne emocje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań. Jednak przed nimi w dniach 23-25 czerwca na Torze Poznań będzie miała miejsce najważniejsza motorsportowa impreza w tym roku w Polsce. Po raz pierwszy w Polsce rozegrana zostanie runda Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Ciężarówek – Truck Grand Prix of Poland. Bilety na to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie można kupić w linku poniżej:
https://truckgpofpoland.pl/

Serdecznie zapraszamy!