11 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 150 km, w tym widowiskowy wieczorny superoes na ulicach stolicy Podkarpacia, przygotowali organizatorzy Marma 31. Rajdu Rzeszowskiego, który w tym roku stanowi trzecią rundę Motul HRSMP.

Zawody rozgrywane na wąskich, krętych i wymagających oesach Podkarpacia są częścią kalendarza Motul HRSMP nieprzerwanie od sezonu 2018. Co roku Rzeszowski wystawia stawkę załóg w historycznych samochodach na poważną próbę, za sprawą dłuższego niż w wielu innych rundach dystansu, a także niemiłosiernych upałów, które często panują tu na początku sierpnia.

W tym roku Marma 31. Rajd Rzeszowski zachowa swój sprawdzony format i potrwa od czwartku do soboty (4-6 sierpnia). Na pierwszy dzień rajdu zaplanowano zapoznanie z trasą oesów, odcinek testowy oraz start honorowy, który odbędzie się na terenie galerii handlowej Millenium Hall.

Trzon harmonogramu piątkowego etapu tworzą dwie dwukrotnie pokonywane próby. To znane z poprzednich lat klasyki. Pierwszy, uznawany przez wielu zawodników za najtrudniejszy oes rajdu, wytyczono w nieco zmodyfikowanej formie. Drugi, będzie zapętlony, co oznacza, że w jednym miejscu kibice będą mogli zobaczyć poszczególne rajdówki po dwa razy. A wieczorem – show na ulicach Rzeszowa. Punktualnie o 20 ruszy superoes, który również będzie zapętlony.

Na sobotę zaplanowano rywalizację na trzech, dwukrotnie pokonywanych oesach. Środkowa próba w pętli wykorzystuje drogi, na których uczestnicy Rajdu Rzeszowskiego nigdy wcześniej się nie ścigali.

Na serwis zawodnicy będą zjeżdżać do kampusu rzeszowskiej Politechniki. Ostatnim akcentem Marma 31. Rajdu Rzeszowskiego będzie ceremonia mety – w sobotnie popołudnie na rzeszowskim rynku.

W 31. edycji imprezy zmierzą się nie tylko zawodnicy ze stawki Motul HRSMP. Marma 31. Rajd Rzeszowski to również runda Trofeum Europy Centralnej FIA (European Rally Trophy), mistrzostw Słowacji, a także Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP).

Informacje o cyklu
Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (HRSMP), to cykl rozgrywany pod egidą Polskiego Związku Motorowego w którym kierowcy i piloci rywalizują samochodami, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Są one historią rajdów, która od 2016 roku ożywa na polskich odcinkach specjalnych.

W sezonie 2017 cykl ten uzyskał prestiżowe miano Mistrzostw Polski będące efektem profesjonalnej organizacji i nieustannie rosnącego zainteresowania ze strony zawodników. Rok 2018 przyniósł kolejne nowości – pięć z siedmiu rund będzie przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonają te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach. Dzięki temu zgromadzeni przy trasie kibice będą mogli poczuć atmosferę rajdów z lat 60., 70., 80. czy 90.

W sezonie 2022 zaplanowano sześć asfaltowych rund i jedną szutrową: Rajd Nadwiślański (data do potwierdzenia), 50. Rajd Świdnicki-Krause (23-24 kwietnia), ORLEN 78. Rajd Polski (10-12 czerwca), 31. Rajd Rzeszowski (4-6 sierpnia), Rajd Śląska (9-10 września), 67. Rajd Wisły (30 września–1 października) oraz 48. Rajd Koszyc (Słowacja, 21-23 października).

Więcej informacji:
WWW: www.h-rsmp.pl 
Facebook: @motulhrsmp
Instagram: @motul_hrsmp