Niebieska Alfa Romeo 2000 GT Veloce to kolejna z klasycznych rajdówek, którą zobaczymy w Kryterium Karowa, towarzyszącym finałowemu odcinkowi ORLEN 77. Rajdu Polski. Pojedzie nią Andrzej Wodziński. Warto przeczytać jego opowieść o wielu latach startów.

Moją przygodę ze sportem samochodowym rozpocząłem na Radzie Monte Kalwaria w 1970 rroku. Startując w barwach Automobilklubu Warszawskiego starym Trabantem 600, udało mi się wygrać swoją klasę i klasyfikację generalną. Później było już trudniej.

Starty w RSMP rozpocząłem w roku 1972 i z okresowymi przerwami startowałem do roku 1984. Moim podstawowym partnerem rajdowym był Janek Wojciechowski, z którym osiągnąłem swój największy sukces – tytuł Mistrza Polski w klasie do 1150 ccm Grupy 1 w roku 1978, wywalczony samochodem Autobianchi A112 Abarth .

Okazjonalnie startowałem jako pilot z takimi kierowcami jak: Krzysztof Nowicki, Stasio Wyka, Jurek Kobyliński, Jurek Lipiński, Marek Karczewski i Zbyszek Maliński. Z tym ostatnim zdobyliśmy w roku 1981 tytuł I V-Mistrza Polski w klasie do 1600 ccm Grupy N, samochodem Renault A5 Alpine.

W swojej karierze startowałem następującymi samochodami: Trabant 600 i 601, Fiat 127, 128-3P i 128 Rally, Zastava 1100, FSO 125P, Polonez, DAF Marathon, Autobianchi A112 Abarth, Ford Escort RS 2000 MkII, Renault A5 Alpine, Łada 1300.

Od roku 1985 rozpocząłem starty w WSMP, najpierw Ładą 1300, a później samochodem Formuły Ester / Formuły 1300 oraz w Pucharze Fiata Cinquecento. Zajmowałem przeważnie miejsca w czołówce, odnosząc sukcesy w poszczególnych wyścigach, jednak nie udało mnie się ani razu stanąć na podium w klasyfikacji sezonu. Starty w WSMP zakończyłem w sezonie 1998. Sporadycznie startowałem również w GSMP.

Od początku moich startów do roku 1978 startowałem w barwach Automobilklubu Warszawskiego. Od 1979 zmieniłem barwy klubowe, przenosząc się do AK Rzemieślnik, gdzie w latach dziewięćdziesiątych byłem członkiem Zarządu, V-Prezesem, a w latach 1997 – 1999 pełniłem funkcję Prezesa Zarządu. W tym samym okresie udzielałem się społecznie w PZMot, będąc członkiem Zarządu Głównego przez jedną kadencję oraz pełniąc funkcję V-Prezesa ds. Sportowych w Zarządzie Okręgowym.

Od roku 2010 wznowiłem starty w rajdach historycznych, pilotowany przez mojego przyjaciela, bardzo doświadczonego pilota rajdowego Marka Pawłowskiego. Moją przygodę z HRSMP rozpocząłem w 2017 roku z Markiem na prawym fotelu. Startowaliśmy Lancią Fulvią Coupe 1300, wyprodukowaną w 1965 roku, przygotowaną do rajdów według przepisów Grupy 2. Już w pierwszym roku startów udało się nam wyjeździć tytuł Mistrza Polski w Kategorii FIA- K-1.

Powtórzyliśmy ten rezultat również w roku następnym. W 2019 startowałem w HRSMP z Markiem Kaczmarkiem na fotelu pilota, samochodem Alfa Romeo 2000 z 1971 roku, również przygotowaną w Grupie 2. W tym sezonie zajęliśmy drugie miejsce w naszej Kategorii (FIA K-1) zdobywając tytuł V-Mistrza Polski.

W sezonie 2020 wróciliśmy do Lancii, ale ukończyliśmy tylko 2 rajdy i wprawdzie wygraliśmy swoją Kategorię K-1, lecz bez tytułu mistrzowskiego.

W sezonie 2021 starujemy samochodem Alfa Romeo 2000 GT Veloce, przygotowanym według przepisów grupy 2, zgłoszonym w kategorii FIA K-2, którym zamierzamy wystartować w Kryteriom Karowa.