Rory Butcher swój wyścig numer 100 w British Touring Car Championship (BTCC) pojedzie Toyotą Corollą w barwach TOYOTA GAZOO Racing UK oraz marki Motul. “Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje 34-latek ze wschodniego wybrzeża Szkocji.

Seria BTCC to ikona brytyjskich wyścigów, a wspierany przez firmę Motul zespół TOYOTA GAZOO Racing UK ma ambitne plany na sezon 2021. Dlatego do zespołu dołączył Rory Butcher, który ma spore doświadczenie wyścigowe, a także już wyrobioną markę w tym cyklu. W 2019 roku wywalczył tytuł wśród kierowców niefabrycznych oraz puchar Jack Sears Trophy. Przed rokiem był piąty w klasyfikacji generalnej.

“Przechodzę do zespołu, który ma wsparcie dużego producenta i sponsorów. To dla mnie duża zmiana, zwłaszcza w kontekście finansowania testów, by mieć pewność, że mamy odpowiednio przygotowane auto. Mamy też fachowców, którzy zajmują się tym, by ten samochód był szybki. Jako kierowca wyścigowy o niczym więcej nie marzysz” - mówi Butcher.

34-letni Szkot z Corollą w barwach Motul miał okazję się już zaprzyjaźnić. “Mam za sobą trzy dni testów - jednego jeździliśmy po torze Donnington, a dwa dni spędziliśmy na Snetterton. To była dobra okazja, by poznać zespół i samochód, popracować nad ustawieniami. Teraz muszę się już tylko wjeździć w auto” - mówi Butcher.

Najpierw wyścig numer 100. A potem mistrzostwo
Będzie to jego piąty sezon w BTCC. Przez lata ścigał się w wyścigach GT oraz rywalizacji długodystansowej, ale w 2017 roku zastąpił kontuzjowanego kierowcę z BTCC i zapuścił korzenie w serii. “2018 rok poświęciłem na to, by nauczyć się tego rodzaju ścigania, bo było kompletnie inne od wszystkiego, czego wcześniej doświadczyłem. Wyścigi są krótkie, ostre, a jazda jest agresywna, więc wymaga to nieco innych umiejętności i strategicznego podejścia” - wyjaśnia.

Już 2019 rok był dla niego udany. Po raz pierwszy posmakował pole position i zwycięstw, a zakończył go tytułem mistrzowskim dla kierowców niefabrycznych. “Dzięki temu przeskoczyłem do jeszcze większego zespołu, z którym zająłem piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. A teraz jestem z Motul i TOYOTA GAZOO Racing UK. Naszym celem jest mistrzostwo, ale to bardzo wyrównana seria, w której trzeba mieć duże doświadczenie. Mam nadzieję, że ze 100 wyścigami w CV, będą miał odpowiednie narzędzia, by wywalczyć tytuł” - przekonuje Butcher.

Jego wyścig numer 100 będzie miał miejsce podczas pierwszej odsłony sezonu BTCC na torze Thruxton w dniach 8-9 maja. “Czuję już ekscytację przed pierwszym startem. To wielkie wyzwanie, w którym chcesz sprawdzić, na ile cię stać. A zarazem jest to trudne, bo cały czas trzeba ryzykować” - przyznaje kierowca. Sezon BTCC składa się z 10 weekendów, a każdy z nich z trzech wyścigów.

Corolla w barwach rodziny GR
Toyota Corolla w specyfikacji zgodnej z przepisami BTCC ściga się od 2019 roku i był to powrót dla japońskiej marki do prestiżowej brytyjskiej serii po ponad 20-letniej przerwie. W sezonie 2021 po raz pierwszy będą ścigać się dwa auta, które swoim malowaniem nawiązują do barw ekip TOYOTA GAZOO Racing, biorących udział w WRC i FIA WEC. Gdy popatrzymy na Corollę od razu dostrzeżemy charakterystyczne czarne i czerwone elementy na białym nadwoziu. Do tego na drzwiach oraz na tylnym skrzydle wyeksponowano logotypy marki Motul, głównego partnera zespołu.

“Tegoroczne barwy wyglądają niesamowicie, od razu wiadomo, że to auto z rodziny TOYOTA GAZOO Racing. Na pewno będzie się wyróżniać w stawce BTCC i jestem podekscytowany, że w tych barwach pojadę w tym roku” - przekonuje Butcher.

W drugiej Corolli pojedzie Sam Smelt. “Samochód wygląda niesamowicie. To dla nas wielka motywacja” - powiedział.

Źródło i zdjęcia: Motul, Toyota UK